Kredyty Autor: KarolinaK |

Kredyt hipoteczny przy umowie o pracę na czas określony – ile czasu do końca umowy wymaga bank?

Cześć, planuję z partnerem złożyć wniosek o kredyt hipoteczny na mieszkanie z rynku wtórnego za około 620 tys. zł, a wkład własny mamy na poziomie 140 tys. zł. Pracuję w branży e-commerce na umowie o pracę na czas określony i obecna umowa kończy mi się za 5 miesięcy, chociaż u tego samego pracodawcy jestem już prawie 2 lata. Partner ma umowę na czas nieokreślony, więc największa niewiadoma dotyczy raczej mojego dochodu. Zaczęłam zbierać dokumenty i w jednym banku usłyszałam, że liczy się nie tylko sam staż pracy, ale też to, ile czasu zostało do końca umowy w dniu składania wniosku. Czy przy kredycie hipotecznym banki wymagają, żeby do końca umowy było na przykład 6 albo 12 miesięcy, czy to zależy od konkretnej instytucji? Zastanawiam się też, czy ma znaczenie to, że jest to już trzecia kolejna umowa u tego samego pracodawcy i wynagrodzenie wpływa regularnie co miesiąc. Czy ktoś składał wniosek w podobnej sytuacji i bank potraktował taki dochód normalnie, czy od razu obniżył zdolność?

Dyskusja Ekspertów

4 Komentarzy
D
DominikM
To zależy od banku, ale przy umowie na czas określony często chcą, żeby do końca było jeszcze co najmniej 6 miesięcy w dniu składania wniosku albo żeby była ciągłość zatrudnienia u tego samego pracodawcy i duża szansa na przedłużenie. Przy Twoim stażu u jednego pracodawcy i partnerze na nieokreślonym szanse dalej są całkiem realne, tylko czy pracodawca może wystawić Ci zaświadczenie, że planuje przedłużyć umowę?
M
marek_z_gdanska
RE: DominikM