Kredyty Autor: PaulinaKoszty |

Kredyt hipoteczny po przejściu z etatu na B2B — czy bank uzna taki dochód?

Od kilku miesięcy pracuję w branży IT i niedawno przeszłam z umowy o pracę na kontrakt B2B, ale wykonuję obowiązki dla tej samej firmy co wcześniej. Chcemy z partnerem złożyć wniosek o kredyt hipoteczny na mieszkanie z rynku wtórnego, cena to około 620 tys. zł, a wkład własny mamy na poziomie 20%. Działalność gospodarcza jest na podatku liniowym i na razie mam za sobą dopiero cztery pełne miesiące faktur. Zastanawiam się, czy bank może potraktować taki dochód jako kontynuację zatrudnienia, skoro zmieniła się tylko forma współpracy. Nie wiem też, czy znaczenie ma to, że faktury są wystawiane praktycznie na jednego kontrahenta. Czy ktoś składał wniosek o kredyt hipoteczny krótko po przejściu z etatu na B2B i wie, jak bank do tego podszedł?

Dyskusja Ekspertów

3 Komentarzy
D
darek_inwestor
Przy B2B po kilku miesiącach bank może podejść do tematu ostrożnie, bo wiele z nich chce widzieć działalność przez 12 albo 24 miesiące, zwłaszcza przy podatku liniowym. To, że pracujesz dla tej samej firmy co wcześniej, czasem pomaga, bo da się pokazać ciągłość dochodu z etatu na kontrakt, ale nie każdy bank traktuje to tak samo. Przy cenie 620 tys. i 20% wkładu własnego kredyt byłby na ok. 496 tys., więc zdolność będzie mocno zależała też od dochodu partnera i waszych innych zobowiązań. Czy partner ma stabilny dochód z etatu albo dłuższą historię zatrudnienia?
G
GrazynaK
RE: darek_inwestor
darek_inwestor dobrze zwrócił uwagę na staż działalności, ale przy przejściu z etatu na B2B u tego samego pracodawcy część banków patrzy na to łagodniej, jeśli da się pokazać ciągłość współpracy i wpływów. Dużo zależy od konkretnego banku i tego, czy partner też ma stabilny dochód.
K
Kasia_fin