Wydatki Autor: AdrianKonto |

Ile realnie kosztuje miesięczne utrzymanie psa w mieszkaniu?

Zastanawiam się nad adopcją średniej wielkości psa i próbuję policzyć, czy mój budżet to udźwignie. Mieszkam sam w wynajmowanym mieszkaniu w Krakowie, pracuję na etacie w IT i po stałych opłatach zostaje mi zwykle około 1800 zł na jedzenie, transport i inne wydatki. Nie chodzi mi tylko o karmę, ale też weterynarza, szczepienia, zabezpieczenie przeciw kleszczom, akcesoria i ewentualną opiekę, gdy wyjadę na kilka dni. Nie mam doświadczenia z psem, więc trudno mi ocenić, czy miesięcznie bardziej mowa o 200 zł, 500 zł czy jeszcze większej kwocie. Interesuje mnie szczególnie pierwszy rok, bo domyślam się, że na początku kosztów może być więcej niż później. Czy osoby, które mają psa w mieszkaniu, mogą napisać, ile realnie wydają średnio w miesiącu i jakie koszty najbardziej ich zaskoczyły? Czy przy takim zapasie w budżecie to w ogóle jest rozsądny temat do rozważania?

Dyskusja Ekspertów

9 Komentarzy
H
hubert_rachunek
Przy średnim psie w mieszkaniu liczyłbym raczej minimum 300-500 zł miesięcznie, jeśli karmisz sensowną karmą i rozbijasz koszty weterynarza, szczepień, odrobaczania oraz zabezpieczenia przeciw kleszczom na cały rok. Do tego na start dochodzą akcesoria typu legowisko, smycz, szelki, miski, zabawki, czasem transporter, więc pierwszy miesiąc potrafi być dużo droższy. Największy problem to nie stałe koszty, tylko nagłe wydatki u weterynarza, bo jedna choroba albo uraz może zrobić rachunek na kilkaset albo kilka tysięcy złotych. Przy 1800 zł wolnego budżetu da się to udźwignąć, ale tylko jeśli masz osobną poduszkę na takie sytuacje i przemyślaną opiekę nad psem, gdy wyjeżdżasz albo zostajesz dłużej w pracy. Czy masz kogoś blisko, kto mógłby czasem pomóc z psem bez płatnego petsittera?
D
DamianK
RE: hubert_rachunek